Alla inlägg under mars 2011

Av Jenny - 13 mars 2011 18:09

Eller gör den det? Tuva är ju 1 år nu o då o då så känner jag av foglossningen rätt mycket till o med. Borde nog försöka träna ryggmusklarna lite, kanske kan hjälpa det hela? eller gör det det hela värre kanske?


Idag har vi varit o badat med de små kidsen, var lite smått orolig att Tuva inte skulle gilla det, hon är så grinig när man ska duscha henne, men det gick kanon :) Hon ville sitta på nån sån där flytsak som såg ut som en nyckelpiga o där satt hon o pekade med hela handen åt vilket håll jag skulle styra, PiratTuva ;) Sofie hade oxå kul åkte rutschkanan som fanns o skulle gå upp o ner för trappen. Hon vågade även doppa huvudet :) Kul att hon gillade det, var ju ändå runt ett år sen vi var till simhall o badade sist :)


Nu är Pelle iväg o hämtar Matilda o Eric hos deras pappa, sen när dom kommer hem ska vi la göra natten o jag o Pelle ska lägga oss o titta på Lost :) Men nu blir det lita plock o röj!


Todiloo!

Av Jenny - 12 mars 2011 16:41

O idag blir det nån konstig gryta :) hittade ytterlår i frysen, vet inte ens om det funkar som grytkött?!? Får la se om det blir gott, starkt verkar det bli i alla fall, hittade nämligen en burk med Sambal Olek i kylen så det hade jag i. Försöker komma på varför jag köpt Sambal Olek, vad skulle jag ha det till liksom, men jag kan inte komma på till vad? Jaja ska bli spännande o se vad det blir av maten, blir iaf ris till :D


Nu ska jag gå o se hur det går för Pelle o Sofie som spelar Super Mario Bros på Wii, dom är ungefär lika duktiga bägge två ;)


Ha en skön lördag :D


tjing!

Av Jenny - 11 mars 2011 12:47

min dator nu! Känns som ett extremt löjligt fel på den oxå, strömkableln laddar inte datorn o hur lång tid ska det ta att kunna fixa ett glapp! För övrigt så tycker jag inte att när man köper en så pass dyr dator att den ska börja glappa efter 3 månader. O jag måste ju ha laddsladden i annars dör ju datorn...:P


I övrigt så har vi kallt här hemma, vi hade en sotbrand/skorstensbrand förra fredagen o efter det fick vi ju naturligtvis inte använda pannan, så nu ska skorstenen passas på att göras iordning eftersom den ändå inte var i toppskick. Så igår bilade Pelle nere i källaren o förberedde inför experten som ska komma, det var bara det att strumpan som ska ner i skorstenen inte kommer förens på torsdag så vi blir utan värme iaf 1 vecka till! Nämnde jag att det är kallt?!? 15 grader inomhus är ingen höjdare, med lite tur så får jag upp värmen i matsalen till 18-19 med en värmefläkt som står o går. Sen ska jag väl inte gnälla för mycket för jag får ju faktiskt elda i kakelugnen, för pipan som går till den ska tydligen vara tryckt o OK :)


Nu kommer Eric o hans kompis hem från skolan så får skriva mer sen :)


Tjing!

Av Jenny - 1 mars 2011 12:24

Det är roliga grejjer det, eller kanske inte :P Eric kräktes i bilen hem från sin pappa i söndags o sen hörde jag han ropa senare på kvällen o då var det bara att sanera hela sängen :( Med nya sängkläder o en hink bredvid så slapp vi byta fler sängkläder iaf. Matilda fick vara hemma från skolan i förebyggande syfte, vore onödigt om hon går till skolan o smittar ner sina klasskompisar, o tur var la det för igår kväll så var det hennes tur o fick göra om proceduren, sanera nästa säng plus golv.... Men hon verkar vara lite sämre än Eric för hon har hållt på under dagen idag oxå Eric höll bara på natten till måndagen. Nu går jag bara o väntar på att de små tjejerna ska börja oxå, men dom väntar säkert tills imorgon kväll när jag är själv hemma med dom, murphys lag liksom :P



O grattis till Pelle som fixade uppkörningen av BE kort! Du är bra du! <3


Nu blir det ett andra försök att natta Tuvan :)


Tjing tjing

Ovido - Quiz & Flashcards