Alla inlägg under juli 2011

Av Jenny - 15 juli 2011 19:12

...för andra gången... ;) o jag tror det kommer gå bättre denna gången, sist när jag körde LCHF så förstörde mensen allt :P låter kanske knäppt men så var det, för ett halvår sen så fick jag så ont så jag knappt kunde stå o när jag får sådär himla ont så måste jag ha choklad, massor med choklad. Helt klart en nackdel med kopparspiral, mensvärken blir typ en miljon gånger värre. Men som i ett trollslag så har det slutat göra sådär ont så jag tror att jag ska dö var gång jag får min mens trots att jag har spiralen kvar :) Ja nu blev det ett litet sidospår, jag är bra på sådana :)


Har iaf precis suttit o komponerat ihop den kommande veckans meny :)


I morgon blir det panerad fisk, inte så jätte lchf aktigt men barnen gillar det :)

På söndag blir det grillag fläskfilé, baconlindad sparris o paprika bitar med lök o ost som varit i ugn :) Sen på måndag kör vi baconlindad kyckling i grädde med stekt vitkål till. På tisdag blir det paus för då fyller Eric år o vill ha hemmagjord pizza. O självklart blir det go tårta på tisdag oxå :) På onsdag kör vi igen o då blir det broccoligratäng med stekt kassler. Torsdagens meny består av fläskkotlett med tomat o bacon i gräddig sås o på fredag blir det samma mat som det alltid blir på fredagar Tacos :P


Visst låter det toppengott :D tycker jag iaf ;D o jag tror Pelle blir glad när jag kör igång med LCHF igen för då kör han oxå igång igen ;)


Så hejja mig denna gång blir det toppenbra ;D


tjing!

Av Jenny - 14 juli 2011 22:43

Ja den hade ju preimär igår o när då Eric ringde o ville hem från sin far, så övertalde jag han att vi skulle gå o se den :) Som tur är bor vi i en liten stad så vi fick biljetter trots att vi inte hade beställt några :) i 3D var den oxå, jag vet inte riktigt om jag gillar det där med 3D om jag ska vara helt ärlig, en del effekter är ju helt klart häftigare, som typ när det föll flingor, kändes som om man skulle kunna ta på dom. Men sen lite då o då kändes det som om effekterna inte riktigt hängde med o det kändes...hmm...suddigt kanske är ett bra ord, eller så var det bara mina ögon som inte hängde med :P Men jag tycker det var en bra film :) Men som vanligt så saknade jag en hel del scener, de hade gott kunnat göra filmen 30-45 min längre ;) Dock är det sorligt att det var sista filmen :( Men sammanfattande om filmen skulle man kunna säga att vaktmästaren Filch har en del att städa ;)


Nu ska jag krypa ner i sängen o sova o i morgon har jag ledigt från jobbet :D


Tjingeling o natti natti på er! <3


Ovido - Quiz & Flashcards