Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Ingen skolbuss...!

Av Jenny - 10 november 2010 09:13

Snön orskar kaos varenda år den kommer....

7.50 imorse ringde Matilda o Erics rektor o säger att skolbussen inte åker förbi Tolleby idag heller.  Bussen vågar inte åka in på våran väg.... hade bett Pelle stanna hemma 5 min extra ifall det skulle vara så o han skulle precis starta upp bilen när grannen kom åkande o säger att han kan ta med Matilda o Eric idag oss...Tack! Förhoppningsvis kan ju barnen komma hem sen! Igår hade nämligen läraren skickat Eric med bussen o efteråt fått höra att bussen inte åker till Tolleby! vore ju bra o läraren får lite info när hon lämnar han på bussen o säger att han ska av i Tolleby...eller? Han kom hem iaf hade blivit släppt vid stor vägen o busschaffören hade hjälpt han över där, men sen hade han fått gå resten hem.....hade jag vetat dom skulle släppa han där så hade jag ju gått ut o mött han! Läraren ringde iaf o frågade om han kommit hem :P O fick väl veta att matilda skulle bli släppt på samma ställe, bra att få veta så jag fick en chans att kunna gå ut o möta henne iaf! Men egentligen skulle barnen inte åkte med bussen hem alls utan vi föräldrar skulle fått åkt o hämta dom på skolan, undra hur jag hade fixat det utan körkort o Pelle som inte kom hem förens 20 tiden.... :P Jaja förhoppningsvis är allt det där löst tills på tisdag när dom ska åka buss igen. 


Tände upp min fina kakelugn bara för att det är mysigt  

 


Nu måste jag börja packa, vi ska ju åka imorron! kommer bli en lång dag! först buss till Göteborg för att sen sitta 5½ timme på tåg :)


baj så länge :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 15 februari 2013 16:45

Så här kan det gå till när familjen ska på långtur i bilen....   Jag lyssnar på musik, Disturbed i detta fallet, rätt högt. Matilda sitter på shootgun och ser på Ice age 4 på sin dator. Bakom mig sitter Sofie och Tuva och ser på Barbie på finska!...

Av Jenny - 8 september 2012 09:41

Har ni nån gång tänkt på vad musik kan locka fram för känslor inom en? Dofter med för den delen. Jag lyssnade på Disturbed igår, en av mina favoritgrupper, o när låten voices kom så fick jag en sån där känsla av välbehag, låter kanske konstigt med ta...

Av Jenny - 27 juli 2012 11:57

Så det så. Och nu vet ju vi hur vi ska spendera våra kommande semestrar... I en Hobby 560 kmfe, tjusigt värre :) http://www.youtube.com/watch?v=Rgra6ylv2Ek&feature=youtube_gdata_player Vet inte om det funkar att få in en youtube länk från mobil...

Av Jenny - 27 juli 2012 11:46

Körde ett pass på crosstrainern och när jag gör det så blir jag så störd o pressar mig själv till det yttersta. Tänker typ, bara 5 kalorier till och när dom 5 kalorierna är gjorda så tänker jag samma sak igen o igen, går lätt till överstyr. Som tur v...

Av Jenny - 20 juli 2012 13:52

Kommer marshmallowsgrillning :) nu behöver Sofie o Tuva en dusch ;) Men gött är det :)...

Ovido - Quiz & Flashcards