Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Jenny - 2 januari 2011 21:51

Jag har överlevt min första dag med dieten LCHF (lite kolhydrater, mycket fett) Började dagen med bacon o ägg frukost, rätt gött faktiskt ;) sen blev det pannbiffar m sås o stekt vitkål till mat idag, sen har jag även klämt i mig en tallrik med naturell yoghurt som jag stoppade i nötter o ringlade över lite honung, lite fusk med honung kanske :p Förhoppningsvis så kan jag bli av med lite graviditetskilon, vore ju på tiden då Tuva närmar sig 1 år ;) starvikt var alldels för mycket 67,4, men det ska minskas nu :P


O på tal om den lilla Tuva snuvan, hon har börjat gå lite smått! Hon är så duktig, igår vågade för första gången ta ett steg o sen kasta sig i mammas famn, men idag så har hon tagigt åtminstone 3-4 steg :D snart får jag jaga henne ännu mer :D Hon har även passat på o haft feber för första gången o fick den natten till nyårsaftson, av alla dagar som finns på ett år så fick hon det då, så hela nyårsafton var hon väldigt mammig o snuttig o tog powernaps hela dan, ringde våra gäster som skulle på eftermiddan o talade om att hon var febrig o att dom fick göra som dom ville om dom ändå hade lust att komma eller inte :) Dom kom i alla fall o det blev en toppenkväll, underbar mat o busiga barn :) har nog några bilder från kvällen, men får ta o lägga upp dom en annan dag när jag har kameran i närheten :p


Nu är i alla fall Tuvan feberfri, men Matilda har tagigt över febern, stackarn har haft runt 39,5 hela dan o mest legat i sängen o kollat på film, men lite då o då när hon sovit en stund så har hon varit ner o druckit eller ätit lite iaf, förhoppningsvis mår hon bättre imorgon o förhoppningsvis tar ingen annan över febern. Jag känner mig lite halvkass, torrhosta o frysen så jag ligger väl i riskzonen tyvärr :p


yeah yeah nu ska jag avsluta kvällen med lite World of Warcraft!


Tjing!

Ovido - Quiz & Flashcards