Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Jenny - 11 oktober 2010 09:17

Igår drog Pelle det sista på rören till pannan, så nu kan vi äntligen börja elda o få värme i huset!   


Pelle var tvungen att testelda i pannan igår kväll/natt, det rykte in en massa, o han stod o kunde inte alls förstå vaför, Inte bra! det slutade med att jag var tvungen att vädra på övervåningen, där vi alla sover, klockan 12 inatt, o det är ju lagomt trevligt att behöva göra det när det bara är 5 grader ute. Det var ju redan kallt inne innan liksom :P imorse kom han dock på att han hade missat att öppna spjället till pannan o det var därför det hade rykt in, doh!

Sen fanns det inget varmvatten heller, eller jo varmvattenberedaren var full med varmvatten, men nu när alla rör var inkopplade så verkar det som om att vattnet gick till akumulatortankarna (stavningen?) istället för att åka iväg till min dusch.

Så jag var rätt sur när jag gick o la mig igår!  


Men nu brinner det fint där nere o vattnet är påsläppt till elementen, så nu blir det snart varmt! Men jag får nog vänta ett tag till på att det ska finnas duschvatten.   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards